Proiect: ”Protejarea Gastei cu gât roșu (Branta ruficollis)”
Proiect: ”Protejarea Gastei cu gât roșu (Branta ruficollis)”
- Titlul: Protejarea speciei gasca cu gat rosu , Branta ruficollis, pe ruta de migratie.
- Promotor de proiect: Societatea Bulgara pentru Protectia Pasarilor.
- Parteneri: Societatea Ornitologica Romana (Romania)
Asociatia Generala a Vanatorilor si Pescarilor Sportivi din Romania (Romania)
Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor România
Parcul Natural Tuzlovski (Ucraina)
Rezervatia Naturala – Pamantul Negru -Kalmikya(Rusia)
Grupul de lucru pentru gaste si rate din nordul Eurasiei (Rusia)
Asociatia pentru conservarea biodiversitatii din Kazakstan (Kazakstan)
- Aria geografica de aplicare in România:
- ROSPA0031 Delta Dunarii Razim Sinoe
- ROSPA0004 Balta Alba-Amara-Jirlau
- ROSPA0051 Iezarul Calarasi
- ROSPA0059 Lacul Strachina
- ROSPA0111Bertesti de sus-Gura Ialomitei
- Parcul Natural Balta Mica a Brailei (ROSPA0005, ROSCI0006)
- Principalele activitati ale aplicatiei:
- Monitorizarea gastelor prin instalarea transmitatoarelor satelitare;
- Evaluarea presiunii exercitata de vanatoare si identificarea amenintarilor in zonele cheie pentru specie;
- Crearea unor zone sigure de innoptare pentru specie in Kazakstan si Romania;
- Reducerea deranjului produs de braconaj prin patrulari.
- Bugetul propus pentru Administrația Parcului Natural Balta Mică a Brăilei (PN-BmB) ca partener in proiect are urmatoarea structura:
- Cheltuieli cu personalul: 025 Euro – reprezentând 100% cofinantare a partererului PN-BmB;
- Cheltuieli de transport: 190 Euro – finantare Life, asigura cheltuiala cu carburantul pentru ambarcațiuni si un autoturism ce va fi achiziționat tot în cadrul proiectului, precum și cheltuielile de subsistence – diurnă, etc.-;
- Cheltuieli cu asistență externă (activități ce vor fi realizate de terți prin atribuire contracte de achiziție publică): 140Euro– finantare Life, asigura finantarea a doua tipuri de activitati :
1) 11.140 Euro pentru repararea stavilarelor Chirchinețu si Milea in scopul limitarii accesului oamenilor la lacuri și reducerea fenomenului de braconaj cinegetic,
2) 6.000 Euro pentru activitati de promovare a parcului și a proiectului.
- Cheltuieli cu echipamente propuse a fi achizitionate de catre PN-BmB in cadrul aplicatiei ating valoarea de 100 Euro. Echipamentele constau in :
- Autoturism 4×4 in valoare de 17.400 Euro – parțial finanțare LIFE, cofinanțare în valoare de 3.000 Euro
- Ambarcatiune in valoare de 1.500 Euro,
- Trei motoare de barca in valoare de 7.200 Euro
- 1 GPS in valoare de 1.000 Euro.
Din intreaga suma de 27.100 Euro , cofinantarea reprezinta 3.000 Euro iar finantarea Life atinge valoarea de 24.100 Euro.
- Cheltuieli cu alte costuri (other costs):000 Euro– finanțare LIFE, asigură mentenanața pentru echipamentele achiziționate anterior (autoturism și ambarcațiuni);
- Costuri neprevazute (overhead): 6.541 Euro – finanțare LIFE, reprezintă un procent de 7% din cheltuielile eligibile destinat cheltuielilor ce nu au putut fi prevăzute inițial.
Total proiect:99.996 Euro din care cofinanțare 25.025 Euro – 22.025 Euro constand in costuri de personal si 3.000 Euro cofinantare efectiva pentru echipamente.
- Activitati ale Administratiei Parcului Natural Balta Mica a Brailei in cadrul Proiectului:
- Achizitionarea echipamentelor.
- Efectuarea in perioada noiembrie – martie pe o perioada de 5 ani a unor activitati de monitorizare și patrulare in vederea diminuarii presiunii antropice asupra speciei. Personalul implicat in cadrul acestei activitati va fi reprezentat de un numar de 3 rangeri si o persoana desemnata din centrala administratiei. Patrularile vor fi executate cu ambarcatiuni si cu autoturism 4*4.
- Redactarea unor rapoarte de progres pentru activitatile realizate și a unor rapoarte financiare.
- Repararea stavilarelor si a privalurilor Chirchinețu si Milea in vederea limitarii accesului in zona lacurilor in perioada noiembrie-martie și a limitării fenomenului de braconaj cinegetic.
- Promovarea parcului, a proiectului si implicit a speciei prin realizarea unor materiale de info-publicitate (fluturasi cu prezentarea speciei în vederea conștientizăriipopulatiei locale și a vânătorilor, tricouri personalizate).