Proiecte PnBMB

Proiect:  ”Protejarea Gastei cu gât roșu (Branta ruficollis)”

 

  1. Titlul: Protejarea speciei gasca cu gat rosu , Branta ruficollis, pe ruta de migratie.
  2. Promotor de proiect: Societatea Bulgara pentru Protectia Pasarilor.
  3. Parteneri: Societatea Ornitologica Romana (Romania)
  • Asociatia Generala a Vanatorilor si Pescarilor Sportivi din Romania (Romania)
  • Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor România
  • Parcul Natural Tuzlovski (Ucraina)
  • Rezervatia Naturala – Pamantul Negru -Kalmikya(Rusia)
  •  Grupul de lucru pentru gaste si rate din nordul Eurasiei (Rusia)
  •  Asociatia pentru conservarea biodiversitatii din Kazakstan (Kazakstan)
  1. Aria geografica de aplicare in România:
  •  ROSPA0031 Delta Dunarii Razim Sinoe
  • ROSPA0004 Balta Alba-Amara-Jirlau
  • ROSPA0051 Iezarul Calarasi
  • ROSPA0059 Lacul Strachina
  • ROSPA0111Bertesti de sus-Gura Ialomitei
  • Parcul Natural Balta Mica a Brailei (ROSPA0005, ROSCI0006)
  1. Principalele activitati ale aplicatiei:
  • Monitorizarea gastelor prin instalarea transmitatoarelor satelitare;
  • Evaluarea presiunii exercitata de vanatoare si identificarea amenintarilor in zonele cheie pentru specie;
  • Crearea unor zone sigure de innoptare pentru specie in Kazakstan si Romania;
  • Reducerea deranjului produs de braconaj prin patrulari.
  1. Bugetul propus pentru Administrația Parcului Natural Balta Mică a Brăilei (PN-BmB) ca partener in proiect are urmatoarea structura:
  • Cheltuieli cu personalul: 025 Euro – reprezentând 100% cofinantare a partererului PN-BmB;
  • Cheltuieli de transport: 190 Euro – finantare Life, asigura cheltuiala cu carburantul pentru ambarcațiuni si un autoturism ce va fi achiziționat tot în cadrul proiectului, precum și cheltuielile de subsistence – diurnă, etc.-;
  • Cheltuieli cu asistență externă (activități ce vor fi realizate de terți prin atribuire contracte de achiziție publică): 140Euro– finantare Life, asigura finantarea a doua tipuri de activitati :

1) 11.140 Euro pentru repararea stavilarelor Chirchinețu si Milea in scopul limitarii accesului oamenilor la lacuri și reducerea fenomenului de braconaj cinegetic,

2) 6.000 Euro  pentru activitati de promovare a parcului și a proiectului.

Cheltuieli cu echipamente propuse a fi achizitionate de catre PN-BmB in cadrul aplicatiei ating valoarea de 100 Euro.Echipamentele constau in :

  • Autoturism 4*4 in valoare de 17.400 Euro – parțial finanțare LIFE, cofinanțare în valoare de 3.000 Euro
  • Ambarcatiune in valoare de 1.500 Euro,
  • Trei motoare de barca in valoare de 7.200 Euro
  • 1 GPS in valoare de 1.000 Euro.

Din intreaga suma de 27.100 Euro , cofinantarea reprezinta 3.000 Euro iar finantarea Life atinge valoarea de 24.100 Euro.

  • Cheltuieli cu alte costuri (other costs):000 Euro– finanțare LIFE, asigură mentenanața pentru echipamentele achiziționate anterior (autoturism și ambarcațiuni);
  • Costuri neprevazute (overhead): 6.541 Euro – finanțare LIFE, reprezintă un procent de 7% din cheltuielile eligibile destinat cheltuielilor ce nu au putut fi prevăzute inițial.

Total proiect: 99.996 Euro din care cofinanțare 25.025 Euro22.025 Euro constand in costuri de personal si 3.000 Euro cofinantare efectiva pentru echipamente.

7. Activitati ale Administratiei Parcului Natural Balta Mica a Brailei in cadrul Proiectului:

  • Achizitionarea echipamentelor.
  • Efectuarea in perioada noiembrie – martie pe o perioada de 5 ani a unor activitati de monitorizare și patrulare in vederea diminuarii presiunii antropice asupra speciei. Personalul implicat in cadrul acestei activitati va fi reprezentat de un numar de 3 rangeri si o persoana desemnata din centrala administratiei. Patrularile vor fi executate cu ambarcatiuni si cu autoturism 4*4.
  • Redactarea unor rapoarte de progres pentru activitatile realizate și a unor rapoarte financiare.
  • Repararea stavilarelor si a privalurilor Chirchinețu si Milea in vederea limitarii accesului in zona lacurilor in perioada noiembrie-martie și a limitării fenomenului de braconaj cinegetic.
  • Promovarea parcului, a proiectului si implicit a speciei prin realizarea unor materiale de info-publicitate (fluturasi cu prezentarea speciei în vederea conștientizăriipopulatiei locale și a vânătorilor, tricouri personalizate).